1. Η σύμπραξη με άλλους μουσικούς είναι καθοριστικής σημασίας για τη διαμόρφωση της μουσικής προσωπικότητας και την εξέλιξη της μουσικής ανεξαρτησίας.
  2. Δίνονται ευκαιρίες για συνεργατική μάθηση, μια εκπαιδευτική προσέγγιση όπου συνδυάζονται στόχοι κοινωνικών δεξιοτήτων με γνωστικούς στόχους. 
  3. Διαμορφώνονται συνθήκες βιωματικής μάθησης, ενώ προάγεται η ενεργή συμμετοχή, η ανάληψη πρωτοβουλιών και η εμπλοκή των μαθητών. 
  4. Επιτυγχάνεται η κοινωνικοποίηση των μαθητών, η εξάλειψη διακρίσεων και προκαταλήψεων κάθε είδους, καθώς και ο εκδημοκρατισμός στη σχολική κοινότητα, ενώ δημιουργούνται ευκαιρίες για ενσωμάτωση και συμπερίληψη όλων των μαθητών. 
  5. Προωθείται η αλληλεπίδραση και η θετική αλληλεξάρτηση των μελών μιας ομάδας, καθώς και η ανάπτυξη ομαδικού πνεύματος, η υπευθυνότητα και η ατομική ευθύνη προς επίτευξη των κοινών στόχων της ομάδας. 
  6. Γίνεται ομαδική επεξεργασία των πληροφοριών, συνθετική αξιοποίηση της γνώσης, αποσαφήνιση και επεξήγηση εννοιών και ανάπτυξη κριτικής σκέψης, μέσω διαλόγου και ανταλλαγής απόψεων, ιδεών και γνώσεων. 
  7. Οι μαθητές αποκτούν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, ενώ μπορούν να βελτιωθούν οι δεξιότητες και οι γνώσεις τους μέσω θετικής αλληλεπίδρασης, αμοιβαίας μάθησης και επικοινωνίας με συνομηλίκους.  
  8. Παρέχεται διαρκής μουσική ανατροφοδότηση κατά τη διάρκεια των προβών, ενώ ταυτόχρονα βελτιώνεται η αυτοαποτελεσματικότητα, ο αυτοέλεγχος και η αυτοεκτίμηση των μαθητών. 
  9. Ενδυναμώνονται και αναπτύσσονται ακουστικές δεξιότητες.
  10. Αυξάνεται η συγκέντρωση και η προσοχή. 
  11. Μειώνεται το άγχος κατά τη μουσική εκτέλεση. 
  12. Διαμορφώνεται η ένταση και η ποιότητα του ήχου, το φραζάρισμα, η άρθρωση και οι αναπνοές ανάλογα με τη μουσική αντίληψη της ομάδας. 
  13. Διαπιστώνεται συναισθηματική ευεξία, διασκέδαση και χαρά της συνδημιουργίας, ενώ υπάρχει ευχάριστη και θετική ατμόσφαιρα κατά την εκτέλεση μέσω της ανάπτυξης των διαμαθητικών σχέσεων. 
  14. Αναπτύσσονται και βελτιώνονται οι δεξιότητες στην prima vista και την ανάγνωση. 
  15. Επιδεικνύεται μεγαλύτερη επιμονή στην ολοκλήρωση εργασιών και επιτυγχάνεται πιο εύκολα η στοχευμένη και κατευθυνόμενη ατομική ή ομαδική μελέτη συγκεκριμένων “δύσκολων” σημείων.
  16. Γίνεται χρήση διαπροσωπικών και ομαδικών δεξιοτήτων για επίλυση προβλημάτων ή επίλυση συγκρούσεων που προκύπτουν εντός της ομάδας. 
  17. Τονώνεται το ενδιαφέρον, δημιουργούνται εμπειρίες έμπνευσης για μάθηση και αναπτύσσονται κίνητρα μέσω ολοένα αυξανόμενων γνωστικών προκλήσεων. 
  18. Δημιουργείται περιβάλλον ασφάλεια και αποδοχής, με περιθώρια πειραματισμών και λαθών. 
  19. Αυξάνεται η δημιουργικότητα και αναπτύσσεται η φαντασία. 
  20. Βελτιώνεται η συνέχεια στη μουσική ροή και η απόκτηση αίσθησης σταθερού παλμού. 
  21. Αναπτύσσεται η ικανότητα αξιολόγησης ρόλων στο παίξιμο κατά την εκτέλεση. 
  22.  Αναπτύσσονται ικανότητες ανάλυσης της παρτιτούρας. 
  23. Παρουσιάζεται μεγαλύτερη ευκολία στην απομνημόνευση μουσικής. 
  24. Αποκτάται διορατικότητα και γνώση για μια ποικιλία μουσικών προσεγγίσεων, μέσω της παροχής μιας πιο σφαιρικής και ολοκληρωμένης εκπαίδευσης.
  25. Διαπιστώνεται αύξηση των ακαδημαϊκών επιτευγμάτων και μεταγενέστερη προσωπική ανάπτυξη δεξιοτήτων. 
Κατάλογος ενδεικτικών βιβλιογραφικών αναφορών σχετικών με τα οφέλη της μουσικής σύμπραξης και της συνεργατικής μάθησης 
 
Ελληνόγλωσση βιβλιογραφία 
Καμαρινού, Δ. 2000. Βιωματική μάθηση στο σχολείο. Ξυλόκαστρο.
Ματσαγγούρας, Η. 2002. Ομαδοσυνεργατική Διδασκαλία και Μάθηση. Αθήνα: Μ. Γρηγόρης.
 
Ξενόγλωσση βιβλιογραφία 
Harrington, William James. 2016. “Collaborative Learning among High School Students in a Chamber Music Setting”. Διδακτορική διατριβή, Boston University College of Fine Arts.
Lanners, Heather Shea. 2001. “Welcoming the Collaborative Arts into our Teaching Studios”. The American Music Teacher 50, 6: 98.
Lee, Kuo-Ying. 2021. “The Interpretations and Pedagogical Strategies of Piano Ensemble Music”. Advances in Social Science, Education and Humanities Research 572: 58-65.
Meulink, Judie N. 2011. “Cooperative Learning Methods for Group Piano: the Development of a Teaching Guide”. Διδακτορική διατριβή, Ball State University.
Pike, Pamela D. 2014. “An Exploration of the Effect of Cognitive and Collaborative Strategies on Keyboard Skills of Music Education Students”. Journal of Music Teacher Education 23, 2: 79–91. doi: 10.1177/1057083713487214.
Rauhala, Riitta. 2015. “Students’ experiences of studying music in small groups”. Procedia - Social and Behavioral Sciences 171: 695-702. doi: 10.1016/j.sbspro.2015.01.179.
Reid, Anna, & Michael Duke. 2015. “Student for student: Peer learning in music higher education”. International Journal of Music Education 33,2: 222-232. doi: 10.1177/0255761415569107.
Saetre, Jon Helge, & Katie Zhukov. 2021. “Let’s Play Together: Teacher Perspectives on Collaborative Chamber Music Instruction”. Music Education Research 23,5: 553-567. doi: 10.1080/14613808.2021.1979499.
Scriba, Gisela Waldtraut. 2010. “The Piano Duet as Teaching Medium: an Overview and Selective Syllabus for the Beginner Pianist”. Διδακτορική διατριβή, University of Pretoria.
Tan, Yunn Bing Christine. 2007. “Teaching Intermediate-level Technical and Musical Skills through the Study and Performance of Selected Piano Duos”. Διδακτορική διατριβή, West Virginia University.
Yu, Qian. 2015. “Necessity and Practical Research of Integrating Piano Duet in Piano Teaching in Advanced Normal Schools”. Cross-Cultural Communication 11,7: 93-97. doi: 10.3968/7205.
Zhukov, Katie, & Jon Helge Saetre. 2021. “Play with Me: Student Perspectives on Collaborative Chamber Music Instruction”. Research Studies in Music Education: 1-14. doi: 10.1177/1321103X20974804.
 
Κακαγιάννη Ν. Βασιλική, ειδικότητα πιάνου, Μουσικό Σχολείο Λάρισας
Joomla templates by a4joomla